پشت‌پرده عجیب تخفیف‌های شگفت‌انگیز مکمل‌ها در داروخانه‌‌ها صرف ۷ درصد از تولید ناخالص داخلی برای جبران خسارت تصادفات جاده‌ای چهار مسیر اصلی در مشهد بر اثر سیلاب همچنان مسدود است (۲۶ اردیبهشت) افزایش تعداد فوتی‌های سیل مشهد به ۴ نفر (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارش‌های رگباری تا دوشنبه + فیلم سیل در مشهد | تعداد جانباختگان مشهد به ۵ نفر رسید (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) کم‌خونی یکی از بیماری‌های شایع در کودکان اهدای اعضای نوجوان مرگ‌مغزی در مشهد، نجات‌بخش زندگی ۷ بیمار شد (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | لحظه پیداکردن دو جان‌باخته سیلاب در پل انقلاب مشهد فوت دو شهروند در سیلاب میدان انقلاب مشهد (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم اورژانس مشهد: ۱۳ شهروند در پی جاری شدن سیلاب مصدوم شدند رئیس سازمان حج: زمان ثبت‌نام عمره هنوز معلوم نیست | پیشاپیش عذرخواهی می‌کنیم! ۸ راهکار برای مقابله با سختی‌های زندگی دیوان عدالت هم شکایت بازنشستگان در مورد افزایش مستمری‌ها را رد کرد (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بهترین رژیم غذایی برای آرتریت یا التهاب مفاصل کدام است؟ بهترین شیوه تربیتی برای مقابله با فحاشی کودکان پیامدهای استفاده از تلفن همراه در سلامت کودکان مستمری فروردین‌ماه مددجویان سازمان بهزیستی پرداخت می‌شود
سرخط خبرها

سفر بین ۲ کشور در چند ثانیه

  • کد خبر: ۷۹۲۸۷
  • ۱۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۹
سفر بین ۲ کشور در چند ثانیه
این هتل دقیقا در خط مرزی بین دو کشور اروپایی سرسبز سوئیس و فرانسه قرار دارد. یک قرن قبل اینجا مکانی پر از درد و رنج جنگ زده‌هایی بود که به آن پناه آورده بودند و سپس شد سوپرمارکت در قسمت سوئیس و کافه در قسمت فرانسه، ولی با گذشت زمان به هتل تغییر کاربری داد.

غفاری | شهرآرانیوز؛ اگر این تیتر را بخوانید شاید سردرنیاورید که موضوع از چه قرار است، اما همین تیتر یکی از جاذبه‌های گردشگری است که مردم بسیاری از اقصی نقاط جهان برای دیدن آن ساعت‌ها به خودشان زحمت طی کردن مسیری طولانی را می‌دهند تا به دهکده کوچک کیور (cure) برسند.


شاید برایتان جالب باشد که بدانید هتلی وجود دارد که اگر شما از یک اتاق به اتاق دیگر جابه جا شوید، سفری به کشور همسایه خواهید داشت. نکته جالب اینجاست که این مرز‌ها حتی از میان اتاق‌های هتل نیز می‌گذرد. شنیده اید که می‌گویند فلانی یک پایش در فلان کشور و پای دیگرش در بهمان کشور است؟
این ضرب المثل دقیقا مصداق بیدار شدن در یکی از اتاق‌های این هتل است.


در سال ۱۹۲۱ فردی به نام جولیوس جین آربیزی که تاجر بود، هتلی ۲ ستاره ساخت. هتلی که پس از جنگ جهانی دوم به محلی برای اردوگاه پناهندگان فرانسوی تبدیل شده بود، اما هم اکنون این مکان به جایی برای تفریح و اردو تبدیل شده است.

هتلی که نامش arbez است. (بخوانید آربز) که از دیوار‌ها و سقف‌های کاذب چوبی ساخته شده است. هتلی که ۲ آدرس فرانسوی و سوئیسی دارد، یعنی از یک آدرس به کشور فرانسه ختم می‌شود و از نشانی دوم به سوئیس. کشوری که شعارش این است «یکی برای همه، همه برای یکی.»

 

سفر بین ۲ کشور در چند ثانیه

 

این هتل دقیقا در خط مرزی بین دو کشور اروپایی سرسبز سوئیس و فرانسه قرار دارد. یک قرن قبل اینجا مکانی پر از درد و رنج جنگ زده‌هایی بود که به آن پناه آورده بودند و سپس شد سوپرمارکت در قسمت سوئیس و کافه در قسمت فرانسه، ولی با گذشت زمان به هتل تغییر کاربری داد و توانست توجه زیادی را به خودش جلب کند. آنچه که به نظرم جالب توجه است این است که این هتل می‌تواند سمبلی از آشتی و صلح باشد. مردم دو فرهنگ و کشور متفاوت چه زیبا کنارهم جمع شده و مرز‌های سیاسی کشورشان را با رفتار انسانی و روزمره شان نادیده گرفته اند. کنار هم هستند بدون آنکه زبان دو کشور یکی باشد.


آنچه که زیبایی هتل را دو چندان می‌کند جا دادن مردمان دو سرزمین در دل خودش و پذیرش و عشق دادن به آن هاست. اگر می‌خواستم شعاری تبلیغاتی برای این هتل بنویسم نه از امکاناتش می‌نوشتم و نه از سرسبزی مناظر اطرافش، بلکه می‌نوشتم آرام چشم هایتان را روی هم بگذارید اینجا مردمان جنگ زده در کنار هم هستند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->